Johanna.B

Alla inlägg under augusti 2012

Av Johanna - 22 augusti 2012 11:10

Igår, den 21/8 -2012. KL. 21.25 somnade mitt älskade hjärta in...

Allt är så tungt just nu här hemma och konstigt.


Lägger in ett ljudklipp som jag tycker passar in på mitt hjärta så mycket..


Jag och Christoffer befann oss på väg hem från Lindesberg igår kväll när mamma ringde och sa att något var fel med Chip, att hon bara tänkte berätta och informera. Så jag beslöt mig att åka hem för att se vad det var för något. Så vi åkte hem till Christoffer, lämnade av fiskarna och allt sedan drog vi hem till mig.


När jag kom hem satt mamma och försökte få i henne äpple för att se om hon ville äta, Chip satt där och försökte och fick i sig lite emellanåt. Men jag hade redan insett att det var nog för sent, att om hon klarar sig till imorgonbitti så skulle jag åka in till veterinären och låta henne somna in där. Så jag satte mig i soffan med henne, la om henne lite i en filt i min famn och bara satt där.


När jag väl hade suttit med henne i soffan ett tag blev hon bara sämre och sämre, och slutade jag klappa på henne utan bara hade ena armen där som stöd och värme så var det som att hon verkligen försökte puffa till mig lite med sitt huvud som att "håll om mig då för sjutton". Då började mina tankar gå igång på att jag måste nog åka in till någon jourveterinär nu ikväll o ta bort henne, för jag vill inte att hon ska lida.


Så christoffer ringde till jourveterinären i Hallsberg som typ bara sa att "Hon befinner sig i något slags koma nu så det är nog bättre att låta henne vara, och är hon vaken till imorgon så är det nog bäst att ni åker och ta bort henne"..

Och det var som jag kände, när Christoffer ringde, att jag trodde inte ens att Chip skulle ha klarat av att transporterats till Hallsberg just då. Så jag satt där med henne i min famn för jag lovade henne att hon skulle inte behöva vara ensam.

Så jag ringde även upp min kära syster och sa hur läget var, att vi hade talat med en veterinär också som trodde att hon skulle inte klara av att åka dit ens. När jag talade med min syster så tog Chip sina sista andetag....



Min älskade lilla Chip, du var en riktig kämpe in i det sista...

Men jag är glad att det gick så fort för dig ändå att somna in så du slapp lida ännu mer..


Just nu här hemma e det så tyst, så tyst.

Nästan skrämmande tyst.

Och när jag varje gång tittar mot din bur så inser jag att du aldrig mer kommer komma tillbaka och stå där och pipa....


Matte kommer alltid älska dig, sin lilla bebis

Hälsa din bror, din mamma och Bellan från mig nu.

<3


 


Aldrig ska jag sluta älska dig.

<3



Av Johanna - 9 augusti 2012 19:06

Idag har man jobbat, skulle ha jobbat till 16,00 men böt med Tina så jag hann till Arbetsförmedlingen. Så nu är jag inskriven där, men dom kunde inte göra så mycket förrän jag slutat mitt sommarjobb. Men han sa ändå en hel del vettiga saker :)


Sen åkte jag och mamma in till mormor en sväng! Härliga mormor! :) Efter det handlade vi lite, jag handlade hårfärg! :D

Så nu sitter jag och har hårfärg i håret, OBS, lägger bara upp en bild om ajg tycker det blir synligt nog, annars får ni vänta tills jag färgat det ytterligare en gång :)


Blev ett kort inlägg men nu ska jag dra :D oh det är fredag imorgon, JIPPI! :D

Av Johanna - 7 augusti 2012 11:55

Vöntar aldrig för länge :D


mihihi!

Uppdateringen har varit seg jag vet. Men åter igen har jag jobbat för fullt och sedan har fullt upp på fritiden, men har även varit sjuk större delen av förra veckan. Feber och förkyld, men nu har febern gett med sig iallafall :)

I helgen så drog jag, älsklingen och Chip ned till mamma,pappa o brorsan som var ute på vättern med båten. Hade fint väder och jag badade till och med!!! IS KALLT men jag hävde mig i ändå, och om jag nu har badat i vättern så kan jag nog bada i vilken sjö som helst nu :p


Igår hämtade jag för övrigt ut ett paket på posten från PWSS.SE :) Det var 2 st hus i paketet och torrschampoo i :) Det var efterlängtade "torpet" passade perfekt och var jätte gulligt! Det andra huset som skulle vara i mått för marsvin (stod det på hemsidan) var mer i mått för medelstora råttor skulle jag tro... Så jag packade ihop de och skulle skicka tillbaka det, men då skulle jag få betala returen själv... -.- Så nu ska min bror göra det huset lite större, iallafall ingången! Så jag behåller det ändå.


Har även träffat marri en stund på förmiddagen :) Kul att prata med dig vännen! Får se om den där utbildningen kan vara något ;)


Lägger upp bilder på Chip som testar sitt nya hus! :)


   





Kommentera gärna här och inte på min FB!!!!! :)



Ovido - Quiz & Flashcards