Johanna.B

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2012

Chip, min allra bästa vän...

Av Johanna - 22 augusti 2012 11:10

Igår, den 21/8 -2012. KL. 21.25 somnade mitt älskade hjärta in...

Allt är så tungt just nu här hemma och konstigt.


Lägger in ett ljudklipp som jag tycker passar in på mitt hjärta så mycket..


Jag och Christoffer befann oss på väg hem från Lindesberg igår kväll när mamma ringde och sa att något var fel med Chip, att hon bara tänkte berätta och informera. Så jag beslöt mig att åka hem för att se vad det var för något. Så vi åkte hem till Christoffer, lämnade av fiskarna och allt sedan drog vi hem till mig.


När jag kom hem satt mamma och försökte få i henne äpple för att se om hon ville äta, Chip satt där och försökte och fick i sig lite emellanåt. Men jag hade redan insett att det var nog för sent, att om hon klarar sig till imorgonbitti så skulle jag åka in till veterinären och låta henne somna in där. Så jag satte mig i soffan med henne, la om henne lite i en filt i min famn och bara satt där.


När jag väl hade suttit med henne i soffan ett tag blev hon bara sämre och sämre, och slutade jag klappa på henne utan bara hade ena armen där som stöd och värme så var det som att hon verkligen försökte puffa till mig lite med sitt huvud som att "håll om mig då för sjutton". Då började mina tankar gå igång på att jag måste nog åka in till någon jourveterinär nu ikväll o ta bort henne, för jag vill inte att hon ska lida.


Så christoffer ringde till jourveterinären i Hallsberg som typ bara sa att "Hon befinner sig i något slags koma nu så det är nog bättre att låta henne vara, och är hon vaken till imorgon så är det nog bäst att ni åker och ta bort henne"..

Och det var som jag kände, när Christoffer ringde, att jag trodde inte ens att Chip skulle ha klarat av att transporterats till Hallsberg just då. Så jag satt där med henne i min famn för jag lovade henne att hon skulle inte behöva vara ensam.

Så jag ringde även upp min kära syster och sa hur läget var, att vi hade talat med en veterinär också som trodde att hon skulle inte klara av att åka dit ens. När jag talade med min syster så tog Chip sina sista andetag....



Min älskade lilla Chip, du var en riktig kämpe in i det sista...

Men jag är glad att det gick så fort för dig ändå att somna in så du slapp lida ännu mer..


Just nu här hemma e det så tyst, så tyst.

Nästan skrämmande tyst.

Och när jag varje gång tittar mot din bur så inser jag att du aldrig mer kommer komma tillbaka och stå där och pipa....


Matte kommer alltid älska dig, sin lilla bebis

Hälsa din bror, din mamma och Bellan från mig nu.

<3


 


Aldrig ska jag sluta älska dig.

<3



 
 
Ingen bild

Helena Wallin

22 augusti 2012 12:06

Usch vad jag gråter när jag läste vad du skrev. Är ju så himla jobbigt när man förlorar ett djur. De betyder så himla mycket!!
Vi förlorade både hunden Zisco och kaninen Hampus inom ett halvår. Var hemskt!! Kändes som hjärtat skulle brista. Men jag tyckte det kändes bättre när jag tänkte på allt roligt de gjort och hur de var. Som att Zisco blev rädd för sina egna fisar! :) tokgubben! :) då kunde man inte låta bli att le! :) och sen grät man lite igen. Men kändes iaf bättre för stunden.
Kram till dig.

 
Ingen bild

mamma

22 augusti 2012 12:07

Så fint skrivet av dig.nu kommer tårarna igen.ja det var så tyst och tomt i morse nu är det verkligen över ingen liten chip kvar av alla våra underbara vänner finns kvar.bara saknaden och tomheten och alla minnen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 10 april 2013 14:43

Onsdag idag då! Imorse så ringde jag och försökte få tag i syon här hemma ytterligare en gång! Och till slut lyckades jag! Så nu är ett möte inbokat hos henne med, en steg närmare framtiden, yeyy! Christoffer ringde även för en stund sedan och s...

Av Johanna - 9 april 2013 20:44

  Ikväll tänker jag börja med en låt som jag tycker ni ska lyssna på! Så himla fin och bra melodi så den har garanterat satt sig i hjärnan på mig och spelas flitigt av mig vill jag lova!   Annars så är det nästan en vecka sen jag skrev här s...

Av Johanna - 3 april 2013 13:22


Börjar dagens inlägg med en låt som får mig att längta efter sommaren!       åååh! Jag hoppas verkligen våren är här för att stanna nu! Bästa årstiden helt klart tycker jag! Man blir så glad när första vårtecknet kommer och solen lyse...

Av Johanna - 2 april 2013 19:00


Hallå på er! Äntligen är jag pigg nog att orka skriva här med. Har varit ganska död de tre senaste dagarna, började med migrän i lördags kväll i budapest så jag fick gå och lägga mig medan de andra gick ned i lobbyn på hotellet och hade roligt :( v...

Av Johanna - 27 mars 2013 09:23

hallå! Nu har man gjort första flygturen mot budapest men mellanlandat i Riga först! och eftersom nästa plan mot budapest inte lyfter förrän 13,25 så tänkte jag att jag hann blogga lite! usch va trött man är, vaknade inatt på hotellet med värl...

Ovido - Quiz & Flashcards