Johanna.B

Direktlänk till inlägg 16 maj 2012

You must love animals.

Av Johanna - 16 maj 2012 21:24

Blev en ganska lagom stressad kväll. Brorsan far ju till Gotland imorgon och mamma & pappa har haft fullt upp att greja med båten som ska sjösättas imorgon, så jag fick fixa allt här inne.

Vilket innebär; Fixa käk åt brorsan (pastasallad gud vad god den blev), hänga upp tvätt, plocka ur och i diskmaskinen, städa av köket, PUH!


Men nu har jag tagit kväller och längtar till morgondagen då jag får träffa min Christoffer igen. Får se om jag orkar plugga imorgon så jag har allt gjort sedan. Hmm får se :)


För övrigt så satt jag framför tvn förut och gosade med Chip med, min bebis!! <3 Undrar om jag nånsin kommer kunna leva utan djur?

Tror ärligt talat inte det. Finns folk som säger "äsch, det är bara ett djur, whatever" men det är så mycket mer än så, i allafall för mig som är djurälskare och läser och har läst djurvård i snart 3 år. De blir ens bästa vän och gör en glad och varm i hela kroppen! Jag har haft 3 till marsvin förut, Dorabella, Gullan och Nemo. De var 3 av mina bästa vänner och alla har de tyvärr somnat in för ett bra tag sedan men när jag tänker på minnena med dom så blir jag alldeles glad inombords.

Så nej, tyvärr. Jag är en djurälskare och kommer nog alltid ha något djurslag i min närhet.


                 

 
 
Ingen bild

Anette Henriksson

17 maj 2012 01:15

vad duktig du är - Måste få säga att sånt hör man inte mkt nu för tiden, att ungdomar är SÅ duktiga som du har varit hemmavid =O) Å leva utan djur, känns som det fattas en bit. Själv har jag inget djur just nu men känns lite för tidigt då min katt fick somna in i slutet av nov men visst saknas det en del av en.
Kram & hälsa segelmänniskorna ;O) Kram på dig!

Johanna

18 maj 2012 14:48

Tack så mycket. :)
Ja, usch! Känns som det fattas 3 bitar i mig sedan mina andra tre sötnosar somnade in, som tur är har jag ju Chip kvar än :) Ja, och man ska ju inte bara skaffa ett djur för att täcka upp ett behov, inte vad jag tycker i allafall. I min åsikt tycker jag man skaffar djur om man verkligen blir "förälskad" i det osv ;) kramisar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 10 april 2013 14:43

Onsdag idag då! Imorse så ringde jag och försökte få tag i syon här hemma ytterligare en gång! Och till slut lyckades jag! Så nu är ett möte inbokat hos henne med, en steg närmare framtiden, yeyy! Christoffer ringde även för en stund sedan och s...

Av Johanna - 9 april 2013 20:44

  Ikväll tänker jag börja med en låt som jag tycker ni ska lyssna på! Så himla fin och bra melodi så den har garanterat satt sig i hjärnan på mig och spelas flitigt av mig vill jag lova!   Annars så är det nästan en vecka sen jag skrev här s...

Av Johanna - 3 april 2013 13:22


Börjar dagens inlägg med en låt som får mig att längta efter sommaren!       åååh! Jag hoppas verkligen våren är här för att stanna nu! Bästa årstiden helt klart tycker jag! Man blir så glad när första vårtecknet kommer och solen lyse...

Av Johanna - 2 april 2013 19:00


Hallå på er! Äntligen är jag pigg nog att orka skriva här med. Har varit ganska död de tre senaste dagarna, började med migrän i lördags kväll i budapest så jag fick gå och lägga mig medan de andra gick ned i lobbyn på hotellet och hade roligt :( v...

Av Johanna - 27 mars 2013 09:23

hallå! Nu har man gjort första flygturen mot budapest men mellanlandat i Riga först! och eftersom nästa plan mot budapest inte lyfter förrän 13,25 så tänkte jag att jag hann blogga lite! usch va trött man är, vaknade inatt på hotellet med värl...

Ovido - Quiz & Flashcards