Johanna.B

Alla inlägg den 18 maj 2012

Av Johanna - 18 maj 2012 18:47

Så där! Då har man fått presenter av Christoffers systrar och deras familjer :D Fick en jätte fin lampa som även är en aromabrännare från Partylite :) Jätte fin var den och jag fick ju självklart med aromer, så nu håller jag på att testa den, och den lyser jätte fint och luktar jätte jätte gott! :) TACK TACK TACK!!! =D =D


För övrigt sitter jag och kollar lite på akvariegrejor just nu och skriver en liten lista på det mesta nödvändigaste nu i början. Vilket är/kan vara följande saker;

- Håv

- Termometer

- Magnetrengörare (inte så jätte viktigt men kan vara bra att ha)

- Foder!!

- Bottenmaterial (grus el. sand beroende på vad fiskarna vill ha)

- Doppvärmare (kan man kanske klara sig utan på sommaren men sedan på hösten/vintern/våren kan detta vara bra att ha)

- Dekorationer

- Växter

- Hävertpump (används vid vattenbyte)

Detta är alltså en Basiclista över saker till ett nytt akvarium kan man säga :)


Oh! Jag är så himla sugen på att starta upp akvariet! Hoppas verkligen pumpen fungerar bara, som mariana sa att den borde göra :D I såntfall e det ju bara att börja shoppa ;) hihi!


       


Av Johanna - 18 maj 2012 14:51

Kommit tillbaka från Lindesberg för en stund sedan. Var in dit en sväng med "svärföräldrarna" och pojkvännen! :) Mysigt. Jag hittade i allafall morsdagpresent så nu har jag en grej till avbockat från min lista :)

Blev även att äta på Wokhouse i Lindesberg, gott gott.


Nu sitter jag här framför datorn och grejar lite med allt möjligt, svarat på kommentarer, funderar på fiskar, lyssnar på musik och så :) Och senare så kommer Christoffers systrar med familjer hit och ska gratta mig i förskott, blir nog trevligt skulle jag tro! :)


Föresten, hör gärna av er om ni behöver köpa flytväxter! ;) Christoffer behöver verkligen bli av med lite grann :P


Är bra sugen på att ha lite olika ciklider i mitt akvarium, om jag nu startar upp det hemma. Men grejen med ciklider är ju att de kan bli väldigt aggressiva under parningsperioden, så jag får se. I så fall skulle det vara kul att ha ett par Multispinosa Ciklider, dessa är jätte häftiga då de ändrar färg efter sinnesstämning :D


  En multispinosa ciklid! :)


Skriver nog senare om vad jag fått i present av Christoffers systrar och deras familjer! :D

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards