Johanna.B

Direktlänk till inlägg 19 maj 2012

Dorabella <3

Av Johanna - 19 maj 2012 18:01

Sitter just nu och lyssnar på en låt som får mig att tänka på min älskade sötnos Dorabella. Inte klokt vad tiden går fort. Är 2 år och några månader sedan du somnade in. Usch, den hemska kvällen.

Jag vet hur jag tog med dig upp på mitt rum och stängde dörren. La mig i sängen med dig på magen och kände på mig att nånting skulle hända den natten eller kommande dagen, att det var för sent. Jag började gråta och såg dig som låg där så fint och skönt vid min arm. Det var som att helt plötsligt hittade du den sista kraften i kroppen, du tog några skutt och hoppade upp för min mage. Tills du satte dig vid mitt huvud, kan mig ett par pussar sedan la du dig där medan jag grät. Jag vet dagen efter detta hänt, hur jag kom ned till köket och sa till mamma att jag inte ville till skolan, att jag ville vara hemma med henne. Men mamma sa att jag skulle till skolan ändå och att hon skulle ringa veterinären, och skulle hon åka in skulle jag bli med.


Timmarna gick och jag hörde inte så mycket från mamma. Tills när hon hämtade mig vid skolan och satt och grät i bilen, och jag frågade vad som hade hänt, "Dorabella somnade in imorse", då brast det för mig. Har nog aldrig gråtit så himla mycket i mitt liv. Min bästa vän lämnade mig, och det fanns inget jag hade kunnat göra åt det.


Dorabella hade somnat in precis lagom jag hade stängt igen ytterdörren och gått mot bussen samma morgon. Mamma hade precis plockat upp telefon och slått in numret till veterinären när hon tittade till mot buren och såg dig ligga där. Men mamma berättade att alla hennes vänner (Gullan, Chip och Nemo) satt där bredvid henne, som att hon verkligen fick lugn och ro och somnade in bara.

Den 23/3-2010 somnade du in, min allra bästa vän. Jag saknar dig så det gör ont, och idag är en sån där dag då jag inte kan sluta tänka på dig. Du kommer alltid finnas i mitt hjärta


 
 
Ingen bild

Marie

19 maj 2012 18:18

Hej hej! Förstår dig precis... Stora kramar

Johanna

19 maj 2012 22:53

kramar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 10 april 2013 14:43

Onsdag idag då! Imorse så ringde jag och försökte få tag i syon här hemma ytterligare en gång! Och till slut lyckades jag! Så nu är ett möte inbokat hos henne med, en steg närmare framtiden, yeyy! Christoffer ringde även för en stund sedan och s...

Av Johanna - 9 april 2013 20:44

  Ikväll tänker jag börja med en låt som jag tycker ni ska lyssna på! Så himla fin och bra melodi så den har garanterat satt sig i hjärnan på mig och spelas flitigt av mig vill jag lova!   Annars så är det nästan en vecka sen jag skrev här s...

Av Johanna - 3 april 2013 13:22


Börjar dagens inlägg med en låt som får mig att längta efter sommaren!       åååh! Jag hoppas verkligen våren är här för att stanna nu! Bästa årstiden helt klart tycker jag! Man blir så glad när första vårtecknet kommer och solen lyse...

Av Johanna - 2 april 2013 19:00


Hallå på er! Äntligen är jag pigg nog att orka skriva här med. Har varit ganska död de tre senaste dagarna, började med migrän i lördags kväll i budapest så jag fick gå och lägga mig medan de andra gick ned i lobbyn på hotellet och hade roligt :( v...

Av Johanna - 27 mars 2013 09:23

hallå! Nu har man gjort första flygturen mot budapest men mellanlandat i Riga först! och eftersom nästa plan mot budapest inte lyfter förrän 13,25 så tänkte jag att jag hann blogga lite! usch va trött man är, vaknade inatt på hotellet med värl...

Ovido - Quiz & Flashcards