Johanna.B

Alla inlägg den 4 september 2012

Av Johanna - 4 september 2012 10:46

Jag har ju alltid varit intresserad och velat jobbat med djur, alltid. När jag var liten ville jag bli delfinskötare sedan veterinär, sedan delfinskötare o.s.v Alltid något med djur. Mitt intresse för djur har alltid var väldigt stort det med! Men det är ju tyvärr svårt att få jobb inom djurbranschen, dels i zoobutiker och på veterinärstationer eller liknande. Du måste nästan ha läst på universitet för att få jobba inom detta känns det som. Och ändå så finns det bara 40 st platser per/år på den utbildningen jag vill läsa, Djursjuksköterska.. blä. När jag sökte nu till hösten till den utbildningen hamnade jag på någon reservplats på 600... herregud.


Så nja.. man kanske får göra som en av Christoffers systrar har sagt till mig, jobba med något annat man kan tänka sig och ha djur som ett stort intresse och veta att allt jag lärt mig på gymnasiet har jag fortfarande nytta av, men kanske på fritiden. Och även om jag nu väljer att läsa något annat nu i vår, då har jag ju fortfarande kvar min utbildning från gymnasiet och så..


Så nu har jag funderat faktist ett par veckor på att kanske börja en underskäterskautbildning i vår, men är inte 100 % säker än. Liksom detta sommarjobb som jag haft hela sommaren på ett äldreboende här där jag bor, har jag faktist trivits med, liksom , man tar hand om äldre som tyvärr inte kan göra allt själva längre. Och jag har stött på folk som har sagt "usch" "då får du väl göra de där och de där?".. ja så tänkte jag också till en början men nu under sommaren har jag lärt mig saker. Och jag tycker inte att de är så farligt. Alla kommer bli gamla någon gång, och tänk om du då är i den sitsen och folk kanske säger "usch  o blä" om dig, Inte så kul va?


Så nej, jag funderar starkt på undersköterskeutbildningen. :)

Ovido - Quiz & Flashcards