Johanna.B

Alla inlägg den 18 juli 2012

Av Johanna - 18 juli 2012 22:27

Hej hallå!


Ikväll har jag suttit och kollat lite på utbildningar och grejer! Hittade en utbildning på en skola uppe i falun där dom erbjuder en utbildning som heter Djurakupunktur - Hund & Hästakupunktur. Den verkar jätte spännande tycker jag :) Mer om utbildningen hittar ni här; http://www.kinamedicin.com/ ni får sedan klicka in på Fliken " Hund / Häst Akupunktur. Utbildningen är i 1 & ½ år så den är inte så jätte lång direkt, men den verkar kul o intressant att läsa!

Det jag funderar mest över är mer jobb och sådant efter utbildningen. Läste en artikel; http://blogg.dt.se/test2/2009/01/31/djurakupunktor-ett-framtidsyrke/ att det verkar som att det är ett framtidsyrke iallafall, som sedan mattar och hussar verkar bli mer intresserade av att låta behandla sina djur med. :) Hm, men undrar om man får jobb på en veterinärstation inom detta, eller om man får öppna eget? Grymt kul verkar det vara iallafall! :) Så det här finns ju helt klart med i tankarna på utbildningsbanan!


För övrigt så har jag hittat en annan bra hemsida där dom har kanin & marsvinsprylar; http://www.teddytassen.se/webbshop/ Jätte billiga grejer finns det och frakten e ju inte dyr heller! Så när jag får lön ska jag garanterat trycka hem lite saker åt Chip här ifrån! :)


   


Nepp nu ska jag snart försökva få lite sömn, men får se hur det går. Håller på att bli förkyld och jag är väl lagom genom förkyld tills vi ska åka till Ullared nästa vecka, skulle inte alls förvåna mig. Bara för att något ska jävlas liksom. Så nu ska jag lägga mig o tycka lite synd om mig själv ;) Godnatt!


 

Tankarna bara far omkring i mitt huvud, om och om igen.

Ovido - Quiz & Flashcards